Sikke’n historie….Succes med forandring?

rundt om hjørnetEn snak om forandring…..Sikke’n historie, vil du sikkert tænke… MEN det virker altså i praksis.

Enhver forandring er jo et ønske om en ændret tilstand fremadrettet. “Nogen gange kan det bare være svært at forestille sig, at forandringen faktisk vil gøre noget godt for mig”, er der mange der tænker.

Det er fantastisk spændende at få indsigt i en virksomhed eller forening for så at afdække de enkelte behov og lyspunkter, der er vigtige for at bane vejen for lyst til bære forandringen igennem. Ledelsens, formandens eller aktionærens ønske til forandring eller bevæggrunden for den er alt for ofte ikke kommunikeret på en facon der skaber commitment hos den mere udførende del i organisationen.

Forestil dig, at dine tanker omkring strategi, mål og vejen der til er formuleret og serveret på en måde, så der er bred opbakning til en forandring, som de udførende måske ikke engang er vidende om…!

Alt for ofte møder ønsket om forandring fra én side modstand fra den anden side…

Sådan behøver det ikke være!

Forestil dig, at du sidder i din bil. Solen skinner i den nye lak og duften af nyt læderindtræk er helt fantastisk. Du kan slet ikke lade være med at tænke på den historisk store du lukkede for 3 måneder siden, som gjorde din drøm til virkelighed.

Du drejer nøglen og nyder lyden… lyden af de 8 cylindre er ubeskrivelig. Næsten som den dybe brummen fra chefens stemme, da han for 12 måneder siden rejste sig med den underskrevne kontrakt i koncernens bestyrelseslokale og sagde, “Welcome Jens. We are thrilled to have you on board. I am sure that one day you will be our sales representative no. 1.  You know what that means, right?” That means that YOU will have new Ferrari at your free disposal for a year and a new bonus scheme”.

Sjovt som tingene kan udvikle sig. Det er ikke mere end 9 måneder siden, vi snakkede om, at det var tid til at tænke salg ind på anden vis i vores organisation. Der var mange idéer på bordet og havde vi ikke taget konsulenten om bord til at facilitere processen, var vi sikkert ikke lykkedes. Det var også rigtig godt at få stillet en sparringspartner til rådighed, som kunne udfordre og tænke ud af boksen. Det hjalp mig rigtig meget ift selvindsigt og forståelse af, hvordan jeg kunne bruge mine evner smartere og bedre som Key Account Manager.
Men endnu bedre var det, at han kunne hjælpe os til at formulere og kommunikere behovet for den nødvendige forandring, der skulle til for at booste vores salg inklusive den del, der handlede om, hvordan vi som sælgere skulle ændre på os os selv og vores tilgang til salg…. og få hele organisationen med på det!

Jeg træder let på speederen og fornemmer de mange kræfter bilen har til rådighed. Det har jeg også nu, tænker jeg og bakker ud af indkørslen på vej til mødet med en ny stor kunde.

 

Rigtig god weekend

 

sparring der gi'r resultater

Kontakt os i dag for hjælp til væksten i morgen